sobota, 24 sierpnia 2013

Bułki domowej roboty

Cześć dziewczyny!!!

Dzisiaj troszkę inny post, bo o pieczeniu;) Muszę Wam powiedzieć że odkąd przeprowadziłam się do Anglii nie mogę znaleźć nigdzie dobrego chleba czy bułek, a jak już znajdę np w dość drogim sklepie typu Marks and Spencer lub Waitrose, to niestety mam za daleko do tych sklepów i nigdy po drodze. Jest dostępny chleb typu German Rye Bread, ale niestety mam po nim straszną zgagę:/  Z przyczyn powyższych postanowiłam sama piec bułki, i po kilku próbach sama wykminiłam przepis na fajne bułki. 

Rozpoczynam od zrobienia zaczynu, ok: 7 g suchych drożdży rozprowadzam w 150 ml ciepłej wody z dodatkiem dwóch łyżeczek cukru. Pozostawiam na wyrośnięcie na ok. 15 minut. W międzyczasie mieszam ze sobą 2,5 szklanki mąki z otrębami z jedną szklanką mąki pszennej ( w sumie to chyba nie zależy jakiej mąki używamy, w jednym przepisie pisali żeby używać mąki typu graham, oczywiście nigdzie w UK nie mogę takiej znaleźć, więc używam mąki ciemnej z otrębami; grunt to próbować i próbować;) Dodaję do mąki 1 łyżeczkę soli, 2 łyżki oliwy z oliwek, jedną szklankę ciepłego mleka, i wtedy dodaję moje pracujące drożdże. Po miksowaniu tego przez około 10 minut, i wyrobieniu palcami, przykrywam folią i moje ciasto rośnie przez około godzinę.


Tak wygląda wyrośnięte ciasto po około godzinie. Jeśli lepi się, podsypuję troszeczkę mąką i formuję 6 bułek mniej więcej takiej samej wielkości, i pozostawiam na około 20 minut do dalszego wyrośnięcia. Roztrzepanym jajkiem smaruję bułki przed włożeniem do piekarnika. Następnie piekę bułeczki w 190 stopniach przez około 25 do 30 minut w piekarniku. 
Tak prezentują się bułeczki po wyciągnięciu z piekarnika:)



Akurat te na zdjęciu zrobiłam z czosnkiem- wycisnęłam dwa ząbki czosnku przed zagniataniem ciasta:) Aromat i smak powalający;)

Ogromną zaletą domowego pieczenia jest po pierwsze satysfakcja, po drugie WIEMY CO JEMY, a po trzecie możemy dopasowywać smaki i ekseperymentować z dodatkami aby jeszcze bardziej urozmaicić nasze bułeczki;)

Podoba Wam się pomysł, i mój przepis? Mam nadzieję że tak;)
Zapraszam do podzielenia się Waszymi przepisami, z chęcią wykożystam;)
Pozdrawiam Was serdecznie i zapraszam do komentowania
Prettyington
xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny i komentarze. Jeśli chcesz wiedzieć co dzieje się na moim blogu, dodaj mnie do obserwowanych.
Pozdrawiam serdecznie,
Prettyingotn